Wednesday, October 14, 2009

De la stat sa iei, nu sa dai!

Si asta imi sare in minte din cand in cand, cand :) ma plimb, cand citesc, cand merg la scoala, cand si cand. Si avea dreptate! Ce ma bucur ca am stat de vorba cu el! Si ce sa iei de la Opera De Stat? Voi incerca sa consemnez aici toate evenimentele la care casc ochii din cele mai comode si impunatoare sali de spectacol . Iar dintre cele pe care le-am vazut si nu vreau sa le uit:

Lista cu Teatru/Opera & Co. :

15 Aprilie 2009: Istoria unui cal de Tolstoi



Oamenii raman uimiti cand realizeaza ca, defapt, "Istoria unui cal", nu e despre un cal ... e despre noi.

Holstomer : "Dar cuvintele acestea au avut asupra mea o influenta nemarginita. N-am mai incetat de a ma gandi la ele si numai dupa mult timp, si felurite relatii cu oamenii, am priceput, in sfarsit, ce inseamna pentru oameni aceste cuvinte ciudate. Ele inseamna ca oamenii se calauzesc in viata nu dupa fapte, ci dupa vorbe. Lor le place nu atat sa poata face sau sa nu poata face un lucru, cat sa poata spune despre diferite lucruri niste cuvinte pe care ei le cred foarte importante. Sunt: al meu, a mea, ale mele; ei le spun despre diferite lucruri, fiinte si obiecte, chiar despre pamant, despre oameni si despre cai. Cu privire la un anumit lucru, ei se inteleg intre ei, ca numai unul sa spuna - e al meu, si acela care in aceasta intelegere conventionala dintre ei zice "al meu" despre un numar mai mare de lucruri decat ceilalti, acela este socotit cel mai fericit. De ce-o fi asa, nu stiu, dar asa este. Inainte m-am straduit mult sa-mi pot explica si sa vad care este folosul real pe care il au, dar mi-am dat seama ca este cu totul neintemeiat."
(Lev Tolstoi, "Holstomer") SI daca ai ocazia sa mergi la aceasta piesa, du-te! Si daca te duci, stai in primul rand, ca sa te simti om.




28 Martie 2009: Qvartet - Hydn & Mozart:
In Aula Bibliotecii Centrale Iasi





10.Iunie 2009:
Rigoletto (- Verdi):
Povestea lui Rigoletto, bufonul curtii ducelui de Mantua, care face glume pe seama curtenilor, amuzandu-l pe duce, insa pe curteni nu.



4 Octombrie 2009: Love For All
Teatru & Comedie & Realitate = De ce iubim teatrul. Nu stii? Actorii iti vor spune clar si concis.

No comments:

Post a Comment

Be nice