Tuesday, May 28, 2013

Ingrijirea Bonsaiului

De ziua mea, care a fost pe 27 februarie, am primit un bonsai. Sunt niste plante de casa foarte dragute, dar greu de ingrijit. Dupa ce am dat-o in bara de cateva ori, mi-am dat seama cum trebuiesc ingrijiti.

Bonsaiul trebuie sa aiba pamantul vesnic umed.Vasul are jos doua gauri de evacuare a apei astfel incat planta retine doar apa necesara.


Greseala 1 : Am lasat vasul cu pomisorul intr-un alt vas care avea apa. Astfel s-au facut viermisori la radacina care ieseau la suprafata ori de cate ori udam planta.  Am dus planta la "medic" si mi-a dat o solutie care am diluat-o cu apa si din care ii mai dau si acum [m-a costat 10 lei; avand in vedere pretul unui bonsai, chiar nu e scump ] . Tratamentul dureaza destul de mult,dar nu e foarte complicat.
Bonsaii sunt foarte sensibili cand vine vorba de viermisori. Pot chiar sa se uste complet si atunci adio planta.

Greseala 2: Nu am audat frunzele. Din cate am observat, odata cu incalzirea vremii frunzele devin putin crete,ca si cum ar fi deshidratate.Am cumparat un pulverizator cu 3 lei de la Auchan.In el am apa diluata cu solutie si o folosesc pentru a stropi si frunzele.Acestea devin foarte frumoase, netede, dupa pulverizare.

Cand i-am povestit doamnei de la florarie ca il ud in fiecare zi, a ras si a spus ca ei uda bonsaii doar 1 data pe saptamana. Eu din cate am citit, si din cate am experimentat pe bonsaiul meu, care dupa cum vedeti e frumos si creste, udarea trebuie facuta zilnic.

 

Rutina mea: Iau o cutie de inghetata si pun bonsai-ul in ea.Torn apa ca sa ud bine roata planta. Las 30 de secunde vasul in cutie,apoi scot copacelul si il tin pana nu mai picura din gaurile de evacuare, si il pun pe capacul cutiei de inghetata (acolo il tin). Pulverizez roata pe frunze, si gata.

No comments:

Post a Comment

Be nice